Przedszkole Publiczne Nr 1 zapewnia wszechstronny, bezpieczny, radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom. Sprawiamy, że czują się oni kochani, akceptowani
i szczęśliwi. Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu, ale
i do radzenia sobie
z porażkami. Kierujemy się ich dobrem, ściśle współpracujemy
z rodzicami, uwzględniając ich oczekiwania wobec placówki.
Różnorodne i nowoczesne metody pracy z dziećmi wzbogacają ich wiedzę
o życiu. Bliskie sąsiedztwa szkoły podstawowej, domu kultury, biblioteki, kościoła, oraz zagospodarowanych terenów zielonych, pozwalają na wielozmysłowe poznawanie świata.
Placówka nasza jest prekursorem wielu ciekawych
rozwiązań wychowawczo-dydaktycznych. Jako pierwsi w mieście rozpoczęliśmy pracę na innowacyjnym programie edukacji ekologicznej opracowanym przez nauczycielki naszego przedszkola. W ślad za tym powstały następne programy dotyczące takich dziedzin jak: dziedzictwo kulturowe, wychowanie zdrowotne, twórcza aktywność plastyczna, elementy pedagogiki Marii Montesorii oraz edukacja europejska.
Sale dydaktyczne
Zajęcia odbywają się w dwóch budynkach. Dodatkowym atutem każdego budynku jest
ogród przedszkolny, w którym wśród zieleni rozmieszczone są urządzenia terenowe oraz sprzęt do zajęć
i zabaw ruchowych. Przedszkole posiada nowocześnie wyposażone sale dydaktyczne. Znajdujące się w nich kąciki zainteresowań, pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiają wszechstronny rozwój podopiecznych. Placówka dysponuje także dodatkowymi pomieszczeniami:
sala teatralna, plastyczna, sale gimnastyczne, sypialnie, kącik regionalny, ekologiczny. Dzięki tym pomieszczeniom pobyt dla każdego dziecka
w przedszkolu jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Maluchy mogą wypoczywać przy "gwiaździstym niebie"
w sypialni. Zaplecze socjalno-gospodarcze spełnia wszelkie unijne normy,
zapewniając w sposób komfortowy zabawę, pracę i wypoczynek "małemu człowiekowi". Sale dydaktyczne zmieniają swój wygląd zgodnie
z porą roku. Zawsze estetyczne, kuszące kolorami dające dzieciom spokój
i miejsce do „pracy”
i zabawy. Kąciki zieleni to nasza duma. Zwierzęta
w kącikach dają poczucie obowiązku naszym przedszkolakom. Dbamy też
o wygląd otoczenia sadząc
i pielęgnując ciekawe okazy drzew
i krzewów.
Nasze działania
Dodatkowe formy wzbogacające edukację i wychowanie naszych przedszkolaków, to ich
udział w licznych konkursach, turniejach i olimpiadach:
- plastycznych
- wokalnych
- tanecznych
- sportowych
- recytatorskich
- teatralnych
- ekologicznych
- turniejach wiedzy z wychowania komunikacyjnego
- sprzątanie świata
- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
- koncert muzyki poważnej z cyklu "Dzieci rodzicom"
- przeglądach europejskich
|
|
Metody
W celu stymulowania wszystkich sfer osobowości dziecka, wykorzystujemy różnorodne formy i metody pracy.
-
"Dziecięca matematyka" wg Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Metoda Dobrego Startu wg Marty Bogdanowicz
- "Nazywanie Świata" wg Ireny Majchrzak
- "Klucz do uczenia się" wg teorii Lwa Wygotskiego autorstwa Galiny Dolya
- Pedagogika wg Marii Montessori
- Metoda ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne
- Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów
- Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami ruchu rozwijającego R. Labana i C. Orffa
- Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA
- Gimnastyka mózgu P. Dennisona
Formy pracy z dzieckiem: praca indywidualna, praca w małych zespołach, praca z całą grupą.
Realizując obowiązujące treści programowe, nauczyciele naszego przedszkola wykorzystują metody aktywne, problemowe i twórcze oraz metody tradycyjne. Wszystkie metody pracy
z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego działalności, tj. zabawę. Organizacja pracy nauczyciela
z wykorzystaniem wymienionych poniżej metod i formy pracy ma na celu wielostronny rozwój dziecka.